Kılavuz Youtube ile nasıl para kazanılır? En Detaylı Kılavuz

Sadri

Tubeterest
Yönetici
37
0
6
Youtube ile nasıl para kazanılır konusunda birden fazla yöntem bulunmaktadır. En bilineni Adsense ile Google tarafından yapılan ödemelerle gelen kazançlardır. Bu kılavuzda daha derine inerek, başka nasıl youtube ile para kazanılır bundan bahsedeceğim.

YouTube yıldızları bugünün kendi ürettiği ünlülerdir; İnternette öğretme, eğlendirme, inceleme ve iyi içerikler oluşturarak kitle kazanan kişilerdir. Para kazanmak YouTube kanalı açmak için temel sebebiniz olmayabilir, ancak kaç tane kanalın bulunduğunu anladıktan sonra kazanma fırsatları hoşunuza gidecektir.

YouTube'a video yüklemek için ödeme alıyor musunuz?


İçerik oluşturuculara yükledikleri videolar için YouTube tarafından ödeme yapılmaz. Varsayılan olarak videolardan da para kazanılmaz. YouTube'da para kazanmaya başlayabilmeniz için YouTube hesap ayarlarınızda para kazanmayı etkinleştirmeniz gerekir. Yine burada, YouTube İş Ortakları Programına katılma veya videolarınızı YouTube Premium'da listeleme seçenekleriniz vardır.

YouTube'dan nasıl para kazanıyorsunuz?


İlk olarak, YouTube kanallarından milyonlarca abonesi olmasa bile para kazanılabilir. Kazanma potansiyeliniz yalnızca sahip olduğunuz abone ve görüntüleme sayısına değil, aynı zamanda oluşturduğunuz katılım düzeyine, sektörünüze ve keşfettiğiniz gelir kanallarına göre de belirlenir. Bu, abone sayısının önemli olmadığı anlamına gelmez.

YouTube kanalınızı kim izleyecek?


Kendi kitlenizi oluşturmak, para kazanmanız için en iyi yöntemdir. Ancak, yalnızca kitlenizin yapısını anlarsanız sahip olduğunuz fırsatlardan tam olarak yararlanabilirsiniz.

Para kazanmak isteyen birçok YouTube kullanıcısı için kanalınız ne kadar sektörel olursa, belirli kitleleri hedeflemek isteyen markalarla çalışmak için o kadar iyi bir konum elde edersiniz

Who_s-going-to-watch-your-YouTube-channel_2e5625d3-940c-4883-aea1-e9707203961b.png


Yukarıdaki tablodaki yaş aralıkları izlenme süresi ve görüntülenme gibi bazı değerler var. Bu değerlerler kanalınız için oldukça önemlidir.

Kitlenizin cinsiyeti
Kitlenizin yaş aralığı.
Videolarınızın izlendiği coğrafi konum - ülkeler veya şehirler.
Kitlenizin genel katılımı veya "izlenme süresi".

Eldeki bu demografik bilgiler sayesinde, kendi kitlenizi daha iyi anlayacak ve markalarla daha iyi çalışabileceksiniz. Tüm demografik bilgiler YouTube analizlerinizden alınabilir, ancak kendi kanalınızı başkalarıyla karşılaştırmak için Social Blade gibi bir araç deneyin.

YouTube'da nasıl para kazanılır?


Instagram'da veya blog yoluyla para kazanmayı öğrenmek gibi , izleyici kitleniz de YouTube kanalınızın kazanç potansiyelinin kilidini açabilir

Neyse ki, bunu başarmanın birkaç yolu var.

  • YouTube İş Ortağı olmak ve reklamlardan para kazanmak
  • Ürün veya mal satmak.
  • Kitlenizin çalışmalarınızı "hayran finansmanı" yoluyla desteklemesi
  • İçeriğinizi medyaya lisanslamak
  • Etkileyici veya bağlı kuruluş olarak markalarla çalışmak

1. YouTube İş Ortağı Programına katılın ve reklamlardan para kazanın


Muhtemelen keşfedeceğiniz ilk gelir akışı reklamlardır. İster video oluşturmadan, ister içerik oluşturucu olarak YouTube'da para kazanmak isteyin, YouTube İş Ortakları Programına katılmak ve para kazanma özelliğini oluşturmak hayati bir adımdır. 1.000 abone ve 4.000 izlenme saatine ulaştıktan sonra para kazanma için başvurabilirsiniz.

YouTube'da para kazanma nasıl etkinleştirilir

  • Para kazanmak istediğiniz YouTube hesabında oturum açın.
  • Sağ üst köşedeki hesabınızın simgesini tıklayın.
  • YouTube Studio'yu tıklayın.
  • Soldaki menüde Diğer Özellikler> Para Kazanma'yı seçin.
  • YouTuber İş Ortağı Programı şartlarını okuyun ve kabul edin.
  • Yeni bir AdSense hesabı oluşturun veya mevcut bir hesabı kanalınıza bağlayın. (Ödeme alabilmek için bir AdSense hesabınızın olması gerekir.)
  • Para kazanma tercihlerinizi ayarlayın.
  • Bunu yaptıktan sonra, kontrol paneline geri dönün ve sol taraftaki Analytics sekmesini tıklayın. Oradan, üstteki sekmelerden Gelir'i seçmeniz ve ardından tahmini geliriniz hakkında fikir edinmek için Aylık Tahmini Gelir grafiğine girmeniz gerekir.

Para kazanmak için ne kadar izlenme sayısı gerekiyor?

Aldığınız görüntüleme sayısı, kazanılan gelirle ilişkili değil. Videonuz binlerce görüntüleme alıyor ancak kimse reklamı izlemiyor veya tıklamıyorsa para kazanmazsınız. Bunun nedeni, YouTube’un reklamverenleri faturalandırma ölçütlerinden kaynaklanmaktadır: Görüntüleyenlerin ödeme alabilmeniz için bir reklamı tıklaması veya reklamı tam olarak izlemesi gerekir (10, 15 veya 30 saniye).

Bununla birlikte, YouTube Premium'un piyasaya sürülmesiyle, artık gelir elde etmek için ilgi çekici veya cazip reklamlar oluşturmak için reklamverenlere güvenmeniz gerekmez.

YouTube Premium'a göz atın

YouTube Premium, hayranların favori içerik oluşturucularını reklamsız izlemelerini ve desteklemelerini sağlayan ücretli bir üyelik programıdır. İçerik oluşturucular için, YouTube Premium üyesi olmayan içerikle birlikte YouTube'da üye olmayanlar tarafından izlenen içerik için ödeme alacakları için çok fazla değişiklik yapılmaz.

İçerik oluşturuculara, üyelerin içeriklerini ne kadar izlediğine bağlı olarak YouTube Premium için ödeme yapılır. YouTube Premium'dan kazanılan geliri, zaten reklamlarla kazandığınızın yanı sıra ikincil bir gelir akışı olarak düşünün.

Kurulumu kolay olsa da, bir YouTube İş Ortağı olarak reklam vererek para kazanmak, kendiniz için oluşturabileceğiniz en kazançlı gelir akışından çok uzaktır.

Gelir için neden reklamların ötesine bakmalısınız?

YouTube, platformdaki reklamcılık ve "reklamveren dostu" içerik olarak nitelendirilen içerik konusunda daha şeffaf olma kararı nedeniyle yakın zamanda çok fazla tepki aldı. Esasen, birçok içerik oluşturucu, içeriklerinin doğası gereği, kanallarını desteklemeye yardımcı olan reklam gelirini kaybedeceklerinden korkuyordu.

YouTube'a göre içeriğiniz aşağıdakileri içeriyorsa reklam gelirinden hariç tutulabilir:

  • Kısmi çıplaklık ve cinsel mizah da dahil olmak üzere cinsel açıdan müstehcen içerik
  • Ciddi yaralanma gösterileri ve şiddet içeren aşırıcılıkla ilgili olaylar da dahil olmak üzere şiddet
  • Taciz, küfür ve kaba dil dahil uygunsuz dil
  • Yasaklı eşyaların satışı, kullanımı ve kötüye kullanımı da dahil olmak üzere ilaçların ve düzenlenmiş maddelerin tanıtımı
  • Grafik görüntüler gösterilmese bile, savaş, siyasi çatışmalar, doğal afetler ve trajedilerle ilgili konular dahil tartışmalı veya hassas konular ve olaylar

Ancak gerçek şu ki, YouTube 2012'den bu yana otomatik bir işlemle, uyarı yapmadan ve içerik oluşturucunun bilgisi olmadan reklamveren dostu olmadığını düşündüğü içeriği hemen kötü içerik olarak işaretliyor ve içerik oluşturuculara bildiriliyor.

Reklamcılık, içerik oluşturucular için pasif gelir elde etmenin yaygın bir yolu olabilir, ancak değiş tokuş, YouTube'un reklam gelirinin yaklaşık % 45'ini kapsıyor.

Kısacası, YouTube kullanıcıları yaratıcı hobilerini sürdürmek için diğer gelir akışlarını araştırmalıdır.

Aşağıda, AdSense olmadan YouTube'dan nasıl para kazanacağınızdan bahsedeceğim.

2. ürün veya mal satmak


YouTube kanalınızdan para kazanmanıza yardımcı olabilecek çok sayıda ürün satabilirsiniz. T-shirtler, kahve kupaları, çantalar vs.

make-money-on-youtube-Sell-products-or-merchandise.jpg


Roman Atwood, mağazasında Smile More markası altında çeşitli ürünler satıyor. Markalı ürün satmak ilk bakışta göründüğünden daha kolaydır. Fiverr gibi serbest siteleri kullanarak tişörtler gibi belirli ürünler için özel olarak tasarlanmış uygun fiyatlı tasarımlar sipariş edebilirsiniz.

Alternatif olarak, içerik oluşturucular için mevcut bir mağazacılık ağıyla ortaklık yapabilirsiniz. Bununla birlikte, diğer YouTube kullanıcılarıyla rekabet edeceksiniz ve ürün ekleme, indirim sunma, içeriğinizi entegre etme ve kendi e-ticaret sitenize sahip olmanın getirdiği tüm avantajlar üzerinde daha az kontrole sahip olacaksınız.

Luxy Hair'ın saç aksesuarlarını saçla ilgili nasıl yapılır video eğitimleriyle sattığı gibi, kendi benzersiz ürünlerinizi üretip satarak ve işinizi YouTube kanalınız üzerinden güçlendirerek bir adım daha ileri gidebilirsiniz.

Zaten bir kitle kazanmış bir YouTuber olarak, başlangıçtan itibaren diğer mağaza sahiplerinin kıskanması için iki sebebiniz olacak:

  • Mağazanıza sürekli trafik çeken bir içerik motoru.
  • Hedef kitlenize düzenli olarak ücretsiz kendi içerik markanızı sunarak kazandığınız güven.

3. Bir sonraki yaratıcı projenize izleyici kitlenizin desteği


Bir fikrin hayata geçirilmesinin önündeki en büyük engel şüphesiz paradır. Crowdfunding (kitle fonlaması) bunu gerçekleştirmenin iyi bir yoludur.

Daha iyi ekipman satın almak, oyuncuları işe almak veya diğer üretim maliyetlerini karşılamak için yardıma ihtiyacınız olsun, fikriniz yeterince çekici ise kendi kitlenizi ve kitle fonlaması sizin için çözüm olabilir.

4. Kitlenizin çalışmalarınızı "Hayran Bağışları" ile desteklemesine izin verin


Bir projeyi kitle fonlaması yapmaya benzer şekilde, kitlenizden bağış almak için “hayran finansmanı” akışları da ayarlayabilirsiniz.

Bir içerik oluşturucu olarak, kitlenizi giriş için ödeme yapmaya zorlamadan iiyi içerik sunuyorsanız, kitleniz sizi sürekli olarak desteklemeye meyilli olabilir.

Kitle fonlamasını seçerseniz, en iyi uygulamalardan birkaç tanesini iyice izleyin, inceleyin. İlk olarak, paranın nasıl harcanacağı konusunda şeffaflık yaratın. Bu, hayran kitlenizin hikayenize veya misyonunuza yatırım yapmasını sağlar ve tam anlamıyla içeriğinizin değerini satın alır. İkincisi, daha iyi taahhütler için cazip ödüller sunun. Bağışçılara sadık bir hayran olmak için özel bir şey edinmiş gibi hissettikçe, bağış ve daha yüksek taahhütler alma olasılığınız artar.

Bazı popüler hayran finansman seçenekleri :

  • YouTube’un Süper Sohbeti: Süper Sohbet, YouTube'da yayınlanırken kullanılan bir özelliktir. Görüntüleyenlerinizin ne zaman katkıda bulunduklarını ve ne kadar katkıda bulunduklarını ve bağış yapmaları için birnevi kumbara oluşturmanızı sağlar. Yukarıda açıklandığı gibi YouTube hesabınızı reklamcılık için ayarlamanız gerekir.
  • Patreon: İçerik oluşturucuların ödeme almasını kolaylaştıran üyelik platformu. Hayranlar, favori içerik oluşturucularına ayda bir dolara kadar bir ücretle abone olabilir ve özel ödüller alabilirler.
  • Tipeee: Hem tek seferlik hem de yinelenen bağışların bir kombinasyonunu elde etmenizi sağlar

5. İçeriğinizi medyaya lisanslayın


Kitlesel çekiciliğe sahip bir viral video oluşturursanız (örneğin, köpeğinizi içeren komik bir klip) içeriğinizi para karşılığında lisanslayabilirsiniz.

TV haberleri, sabah şovları, çevrimiçi haber siteleri ve diğer içerik oluşturucular, videolarınızın viral hale gelmesi durumunda kullanım haklarıyla ilgili bilgi alabilir.

Videolarınızı, içeriğinizin doğru kişilerin bulup satın almasının daha kolay olacağı Juken Media gibi bir pazarda da listeleyebilirsiniz.

6. Etkileyici veya bağlı kuruluş olarak markalarla çalışma


Influencer pazarlama, önümüzdeki on yılın reklam temellerinden biri olacak.

Gary Vaynerchuk şöyle diyor;

Markalar influencer pazarlamaya giderek daha fazla yatırım yapıyor ve tipik olarak büyük reklam bütçelerini, kitlelerinin sadakatini zaten kazanmış olan kişilere harcıyor.
Bir YouTube pazarlama uzmanı ve influencer olan Brendan Gahan, videolarınızın normalde elde ettiği görüntüleme sayısına bakarak ve görüntüleme başına 5 ila on beş kuruş arasında çarparak temel sabit ücretinizi belirlemenizi önerir (bu, birçok markanın görüntüleme için ödemek istediği rakam) YouTube reklamları aracılığıyla).

Aqer'e göre, YouTube'da etkili olmak, marka ortaklıkları için en yüksek ücretli platform olarak bildiriliyor. Ancak, bir araştırmaya göre, potansiyel olarak orta düzey bir kanal sahibi , bir marka için 1000 abone başına yaklaşık 20 dolar veya 100.000 abone için 2.000 dolar ücret alıyor.

Marka destekli içerikle iş ortaklığı yaparken en önemli nokta, şeffaf olmak, aslında sevmediğiniz veya inanmadığınız hiçbir şeyi desteklememek ve neden bunu yaptığınız konusunda kitlenizle açık olmaktır.

Aşağıda, kanalınızı ekleyebileceğiniz ve hem büyük hem de küçük markalar tarafından keşfedilebileceğiniz pek çok influencer pazarından sadece birkaçını ekliyorum:

Grapevine Logic: En popüler influencer pazarlarından biri, katılmak için sadece 1.000 takipçiye ihtiyacınız var.
Famebit: Çalışmak için geniş bir marka yelpazesi ile, parçası olmaktan gurur duyacağınız bir sponsorluk fırsatı bulabilirsiniz. Katılmak için 5.000 takipçiye ihtiyacınız var.
Kanal Sayfaları: Diğer YouTube kullanıcıları ve markalarıyla ortak olun.
Crowdtap: Küçük içerik oluşturma “görevleri” ni para ve diğer ödüller karşılığında tamamlayın.

Alternatif olarak, markalar için satış ortağı pazarlamacısı olabilir ve kanalınız aracılığıyla oluşturduğunuz her satıştan alınan komisyonlarla pasif gelir elde edebilirsiniz.

Popüler satış ortağı programları, Click Bank'ı (satıcının belirlediği şeye bağlı olarak% 1 ila% 75 komisyon) ve Amazon'un Satış Ortağı ağını (satış başına% 10'a kadar kazanç) içerir.

Kitlenizi rahatsız etmeden nasıl “satış” yapabilirsiniz?


Para kazanma için yukarıdaki stratejilerin çoğu, ürünlerin veya kampanyaların tanıtımını içerir. Ancak tanıtımlarınızın içeriğinizin bütünlüğünü sabote etmediğinden emin olmak önemlidir.

"Satış yapmak" birçok içerik oluşturucu için gerçek bir endişe kaynağıdır.

Ürünleri veya kampanyaları tanıtmak için seçebileceğiniz bir dizi "yerleşim" vardır.

Videolarınıza harekete geçirici mesaj kaydedin
“Bu videoyu beğendiyseniz, Beğen düğmesine basın ve abone olun.”

Birçok YouTube kullanıcısı, görüntülemelerini artırmak için videolarının sonunda bu satırlar boyunca harekete geçirici mesaj ekler.

Videolarınıza iyi zamanlanmış YouTube kartları ekleyin
İster bir markayla yaptığınız anlaşmanın bir parçası olun ister kendi ürünlerinizi tanıtın, YouTube Kartları, ilgilenen izleyicilerin dikkatini çekmek için göz alıcı bir yol sunar.
Kartları en doğru zamanda ortaya çıkacak şekilde ayarlayabilirsiniz.

Video açıklamalarınıza bağlantılar ekleyin


Video açıklamalarınıza bağlantılar ekleyerek görüntüleyenleri mağazanıza, veya gelir odaklı diğer bir bölüme yönlendirebilirsiniz.

Satış ortağı pazarlamacısı olarak gelir elde etmeye odaklanmak isteyen bir video oluşturucuysanız, Unbox Therapy'ye bakın. Unbox Therapy ürün incelemelerinde uzmanlaşmıştır ve YouTube kitleleri aracılığıyla para kazanmak için video açıklamalarında satış ortağı bağlantıları kullanır. Amazon'daki incelenen ürünü işaret eden bu benzersiz bağlantıları video açıklamalarına yerleştirir. Görüntüleyen kişi öğeyi bu bağlantıyı tıklayarak satın alırsa, satış ortağı Amazon tarafından kendilerine ödenen küçük bir gelir payı yüzdesi kazanır.

Teklifinizi diğer platformlarda tanıtın


İçeriğinizin YouTube'da barındırılması, oradaki diğer tüm dağıtım kanallarından yararlanmamanız gerektiği anlamına gelmez. Twitter, Facebook ve sahip olduğunuz diğer tüm profillere yeni kampanyalar veya indirimlerle ilgili içerikleri yayınlayın. İçeriğiniz ne kadar çok yayılırsa, görülme şansı o kadar artar. Bu nedenle, sosyal medya pazarlamasıyla içeriklerinizi YouTube'un ötesine taşımak her zaman iyi bir fikirdir.
 
Son düzenleme: