youtube kanalınıza nasıl sponsor bulabilirsiniz?

Sadri

Tubeterest
Yönetici
37
0
6
Markalar, dijital pazarlamanın müşterilerinin güvenini kazanmak için oldukça etkili bir yol olduğunu çok iyi biliyorlar. Bu durum aslında iyi bir haber çünkü sponsorlukları sadece büyük kanallar için değil, tüm YouTube kanalları için geçerli kılıyor.

Sponsorluk arayışındaysanız ancak nereden başlayacağınızdan emin değilseniz, makaleyi okumaya devam edin .Bir YouTube sponsorluğu almanın ilk adımı, sponsorların ne aradığını anlamaktır.

1. Yerleşik Bir Marka Personeli


markiplier.png



Yerleşik bir marka personeline YouTube sponsorluğu kazanmak için çok önemlidir. Sponsorların aradıkları en önemli şey uyumluluktur.

Sponsorlar, değerlerini paylaştığınızı ve markanızın kendi değerleriyle uyumlu olduğunu bilmek ister. Belirsiz veya karışık markalaşma bir şirketin markasına zarar verir, bu yüzden kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı tam olarak bilmiyorsanız sponsorluk almayı beklemeyin.

22 milyondan fazla abonesi olan bir oyuncu ve vlogger Markiplier'e bir göz atalım.

İlk bakışta, Markiplier’in kim olduğunu hemen görebilirsiniz: samimi videolar yapmayı seven komik, ilginç bir oyuncu. Markası, kanalı ve YouTube videoları boyunca tutarlı olduğundan, Loot Crate, Big Hero 6 ve Five Nights At Freddy’ gibi markalarla YouTube'da sponsor olması onun için zor olmadı.

Kendinize sormanız gereken birkaç soru vardır, örneğin:

  • Ne yapabilirsiniz?
  • Kitleniz kim?
  • Ne satıyorsunuz?
  • Temel değerleriniz nelerdir?

2. Benzer Bir Hedef Kitle


Benzer bir hedef kitleye sahip olmak, bir sponsorun aradığı en önemli şeylerden biridir.

Bir sponsor yalnızca içeriğiniz kitlelerine hitap ederse sizinle çalışmak isteyecektir. Lüks bir tasarım şirketinin yemek pişirmede uzmanlaşmış bir kişiye ulaşması ne derece mantıklı?

Kitlenizi değerlendirin ve kendinize şu soruları sorun:

  • Kaç yaşındalar?
  • İlgi alanları neler?
  • Harcama alışkanlıkları nelerdir?
  • Yaşamak için ne yapıyorlar?
  • Nerede alışveriş yapıyorlar?
  • Başka hangi markaları seviyorlar?

Bu bilgileri edindikten sonra, ilgilendiğiniz sponsorlara bir göz atın. Kitleleri sizinkine benzer mi? Eğer öyleyse, şansınız yüksek demektir.

3. Kaliteli İçerik


Sponsorların aradığı bir diğer önemli şey kaliteli içeriktir.

Belirsiz markalaşmanın bir şirkete zarar verebileceği gibi, düşük kaliteli içerik de verebilir. Şirketler kendilerini, aynı standartlara sahip olmayan diğer markalarla ilişkilendirmek istemiyorlar.

Sponsorlara ulaşmadan önce bir kalite denetimi yapın. İçeriğinize bakın ve kendinize, “Bu başka birinin içeriği olsaydı, ister miydim?” Diye sorun.

İçeriğinizin kalitesini incelemenin bir başka iyi yolu da kitlenizden geri bildirim istemektir. Hayranlarınıza videolarınızla ilgili geri bildirim aradığınızı bildirmek kadar basit bir şey çok büyük sonuçlar verebilir.

Sponsorlarla nasıl bağlantı kurulur


Yeni başlıyorsanız, sponsor bulmak biraz kafa karıştırıcı olabilir.

Özellikle daha küçük YouTube kanallarını sponsorluk sunan şirketlerle iletişim kurmaya yardımcı olmak için yapılmış birkaç web sitesi var.

1. GrapeVine
Yalnızca YouTubers'a reklamı yapılan GrapeVine'ın sizin gibi YouTube içerik oluşturucularına 3.929.499 dolardan fazla ödeme yaptığı bildirildi! GrapeVine, YouTuber'lar ve ilgili şirketler arasındaki sponsorluk anlaşmalarını kolaylaştırır. GrapeVine büyük YouTube kanalları tarafından kullanılsa da, kendilerini küçük ve orta büyüklükteki YouTube kullanıcılarına pazarlıyorlar, bu da yeni başlıyorsanız cazip bir seçenek haline geliyor.

GrapeVine iki tür sponsorluk sunmaktadır: incelemeler ve ücretli sponsorluklar.

2. Content BLVD
Content BLVD, yalnızca YouTubers'a hitap eden başka bir pazarlama ve inceleme platformudur. Gerçek etkinin satın alınamayacağına inanıyorlar, bu nedenle ücretli sponsorluklar yerine yalnızca incelemeler karşılığında ürün paketleri sunuyorlar. Ayrıca, incelemeleri karşılığında ücretsiz ürünler alan YouTuber'ların kendi kanallarında açıklamalarını şart koşuyorlar.

Düzenli olarak fiziksel ürünler tanıtan bir kanalınız varsa Content BLVD mükemmel bir seçimdir. Bugüne kadar, 2015'teki lansmanlarından bu yana müşterileri için 40 milyondan fazla görüntüleme elde ettiler.

3. FameBit
Instagram ve YouTubers için kullanımı kolay bir sponsorluk platformu olarak adlandırılan FameBit, sponsorluklara yeni giren YouTuber için mükemmel bir seçenektir.

YouTube'u diğer gelir akışlarıyla birleştirmeli misiniz?
Sponsorluklar, YouTube'dan para kazanmanın harika bir yoludur, ancak tek yol bunlar değildir. Tek para kazanma yönteminiz sponsorluklardan geçiyorsa, iş modelinize kesinlikle başka gelir akışları eklemelisiniz.